Mangokyckling

God afton! Matkoman har börjat lägga sig så jag äntligen känner mig normal igen! Blev alltså mangokyckling till middag idag, min kära bror åt med oss eftersom han är ensam hemma där nere då mor, Tessan & Niclas är i husvagnen. Pappa är i Tyskland tills på torsdag så jag har lånat ut min digitalkamera till honom, vi får se hur bra det går att ta bilder xD Pga det så fick Micke stå för dagens matbilder, inge roligt att lägga upp ett recept om ni inte kan se hur maten ser ut :)



Du behöver:
5-6 Kycklingfiléer
1-2 Gula lökar eller 1 purjolök (brukar ta en av varje)
2 Paprikor
3-4 dl Lätt créme fraiche (jag föredrar att ha mer än så, MINST 5 dl säger jag!)
3 msk Mango chutney
Soja
1½ dl Vatten
1 tsk Sambal oelek
1½ Hönsbuljongtärning
1 Mango

Skär kycklingen i bitar och bryn den.
Tillsätt soja, sambal oelek, vatten & hönsbuljong, koka i 15 min.
Hacka lök/strimla purjolök och skär paprikan i bitar.
Lägg ner grönsakerna i grytan med kyckling och blanda ner créme fraiche & mangochutney.
Låt allt koka ihop i ca 5 min.

Skär mangon i bitar och lägg ner i grytan och låt ligga några minuter innan servering så att den hinner bli varm.
Servera med ris! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0