Hjälp

Här sitter man i sängen, mätt och belåten med besvikelsen att hela dagens arbete har varit förgäves. Kul...
 
Det är nämligen så att färgen vi valde ut, ljus/matt lila, får hallen att se ut som ett flickrum. Kan vara att målarlampan avger ett överdrivet starkt ljus och att det kommer se bättre ut med en normal taklampa. Men just nu tycker jag att det ser hemskt ut. PLUS att tapeten under bubblade sig, vilket såklart oftast händer. Men jag hade väl hoppats att det skulle vara mindre synligt. Vi avvaktar några dagar för att se om det löser sig. Annars är det renoveringsduk och en ny färg som gäller!
 
Sitter och försöker samla inspiration och lite nya färg idéer, men det går inge bra. Har ju i princip funderat ut de färger jag vill ha, och jag har svårt att ge med mig när James föreslår något. "Nej vi kan inte ha olivgrönt för jag ska ha mintgrönt i sovrummet", "Nej vi kan inte ha gult för de som bodde här tidigare hade orange på samma vägg och jag vill ha en större förändring när jag målar om" och till sist "Nej vi kan inte ha knallröda väggar för jag vill inte att det ska se ut som en ungkarlslya med röda väggar, svarta möbler och dämpad porrbelysning när man kliver in genom ytterdörren". Överväger att ge med mig på det röda, dock skulle jag nog vilja ha en mer dämpad röd färg i så fall. Precis som att jag börjar fundera på en starkare men mattare lila istället för en ljus. Dock hittar jag inte den perfekta röda färgen som jag i så fall skulle kunna tänka mig så den lila färger ligger definitivt på första plats just nu!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0