Vardagsrummet!

Dåså, min facebook uppdatering har gett resultat och nu är det väl bara att börja skriva på riktigt igen då. Som jag skrev tidigare så tänkte jag gå igenom projekten som skall göras här hemma. Men för att inte dra allt på en gång så tar jag det bit för bit. Måste ju dra ut på det lite, tar tid att renovera!
 
När vi flyttade hit så ville vi göra om varje rum, men vi kom överens om att det var vardagsrummet som såg jävligast ut, så där ville vi börja. Det var en hemsk, knottrig, beige konturtapet över hela rummet! Och jag har alltid föredragit släta väggar. Vi testade riva ner tapeten på en vägg, vilket var det värsta jag varit med om tror jag. Fy fan vilket skitgöra! Slutade med att vi köpte en renoveringsduk från Bauhaus som vi satte upp över hela väggarna för att dölja knottret. Är väldigt passande att ha en man som jobbar på Bauhaus och har personalrabatt i dessa tider ;)
 
Jag, som är kvinnan i huset och bestämmer över de viktigaste besluten får välja färger. James försöker få in sitt förslag med olivgrönt men såklart så är mina förslag så mycket bättre att det blir helt andra färger i slutändan xD Vardagsrummet blev turkost, som jag altid varit nyfiken på. Dert är dags att sluta fega med alla neutrala, tråkiga färger som beige, brun och vitt. Vitt må vara en favorit på väggarna men när man väl har börjat tänka färg så känns det alldeles för tråkigt! Dessutom så kan man ju måla om rummen när man vill, kostar 200-500 kronor att måla om ett rum, det gäller bara att man har energin att hålla på, men allt är ju så roligt när det är förändring på G :D
 
Möbelmässigt så är vi inte klara, det vi har köpt hittils är soffa, gardiner och elementskydd. Det vi har kvar att göra är att sätta upp lister, köpa TV-bänk, soffbord, TV, skrivbord, vitrinskåp. Medans möbler planeras så är det bara att gå vidare till nästa projekt, som kommer vara hallen. Jag vet vad jag vill ha, och planerar att påbörja projektet denna vecka faktiskt. Allt jag behöver är en till roller och färgen jag vill ha, som jag tänkte köpa på onsdag :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0