Bwe

Idag var det ett år sedan jag tog studenten och gick in i livet som arbeslös! Roligt att fira. Var meningen att jag skulle dra ut med Slynan ikväll men istället så fick jag ett tråkigt samtal från arbetsförmedlingen att jag skulle komma på möte imorgon klockan 10:00, plus att jag hade bokat tvättid sedan 2 veckor tillbaka så det blev ingen utgång.

Men dagen har inte varit så hemsk endå! Jag tog upp symaskinen och lagade lite kläder, samt sydde om två utav plaggen från halens som jag beställde. OCH, James lagade stekta nudlar och vårrullar till middag ♥ Vi satt ju och rullade 50 styckna i förrgår som vi och mor&far delade på. Och smaskiga var dom! Tur att det blev lite över från middagen så jag kan snaska efter jag hämtat tvätten och duschat ^^ Ska säkert slå på något roligt att se på medans jag liggen nyduschad under nya sängkläder också, rätt så bra kväll i alla fall! :D


Håller till i köket med mammas gamla symaskin, funkar finfint!


- Tog bort resårbandet från "ballongtunikan", tyckte den skulle vara finare som en vanlig tunika. Kanske ett midjebälte till? Vi får se.
- Resårbandet återanvände jag i mina gamla fotbollsmjukisar som James brukar låna när alla andra mjukisar är smutsiga. Snöret hade jag tappat bort i torktumlaren men nu är de användbara igen! :D
- Den svarta volangklänningen till höger sydde jag in 2 cm på båda sidorna hela vägen ner, så nu sitter den finare på mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0