Supernudlarna

I love my noodles. Men jag äter inte paketnudlar med tillhörande krydda utan James har lärt mig blanda en egen krydda som göra att vätskan blir sviiiiiiiiiingod. De nudlarna han brukade göra åt mig var så goda att man till och med sörplade i sig vätskan nudlarna kokat i. Så gott var det! Numera har jag inte orkat sörpla i min egna nudelvätska dock, inte varit sugen på det konstigt nog, det som är så gott!

Det du behöver är nudlar, buljongtärning (jag föredrar köttbuljong men hade ingen hemma), örtsalt, vanligt salt och ginsa kryddan är frivillig och inget måste. Verkar vara rätt svårt att få tag i. Denna köpte Rachelle i Filippinerna när hon var där, och nu är den slut så nu måste jag gå tillbaka till bara örtsaltet i vattnet. Men det är jättegott med! Iaf så efter nudelvattnet börjat koka slänger du ner en buljongtärning och kryddar med ginsa (½ liten påse brukar jag använda) och/eller bara örtsalt efter behag (rätt mycket för att få smak). Jag brukar krydda med båda om jag har ginsa hemma, det är även gott att salta lite med vanligt salt. Smaka av med en sked, och när du tycker vätskan smakar bra lägger du i nudlarna bara! Så lätt var det, enjoy!


Älskar mina nudeltallrikar med! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0