Middagstips

Idag var det min matdag, äntligen! För att fira det blev den en utav mina enkla favoritmaträtter: VINÄGERPASTA MED KÖTTBULLAR OCH KÖRSBÄRSTOMATER! Dissa inte förrän ni smakat det! Min första reaktion när James lagade det för något år sedan var faktisk "Euw", eftersom jag tycker vinäger luktar freaky. Men det var faktiskt jättegott! Och jag vill älltid äta det men jag tror James skulle lessna då, en väldigt ovanlig men god smak på annars så tråkig pasta :p Här kommer lite instruktioner om ni är intresserade! Det du behöver till denna maträtt är: Pasta, köttbullar, körsbärstomater, rapsolja, vitvinsvinäger, salt och vitpeppar.



Först måste du koka pasta. Jag personligen älskar de på bilden, men de bli otroligt hala och slibbriga så man måste hugga de jävlarna med gaffeln då man jag käka xD Medans de kokar kan du passa på att steka köttbullar. Mina är alltid frysta så det brukar ta några minuter det också. Sen så kan du börja dela dina körsbärtomater på mitten, och när köttbullarna börjar bli klara slänger du ner tomaterna i stekpannan och låter dem bli lite stekta. Det är en väldigt enkel och snabb maträtt faktiskt. Ni vet vad ni ska börja med nu.

När pastan kokat färdigt häller du den i ett durkslag och sköljer med kallvatten. Man vill ju inte bränna sig! Häll sedan pastan in en skål som du kan röra om med händerna i. Du börjar med att skvätta rapsolja på pastan så den blir lite slibbig. Du kan röra om pastan efter du skvätt på en del vinäger också. Förutom den ska du salta och peppra (med vitpeppar) efter behag. Smaka lite då och då om det är okej eller om du behöver mer utav någonting. När allt det är färdigt tömmer du ner köttbullarna och tomaterna i skålen med pasta och rör om allt tillsammans. En del föredrar kanske att värma upp det lite i stekpannan istället eftersom att pastan är kall. Jag brukar i alla fall inte göra det, tycker det är gott som det är :)


Jag glömde fota maten på tallriken så allt ni har att kika på är resterna som litte i en liiiiten form. Gjorde en ganska perfekt mängd mat för mig och James så det blev inte mycket över :p



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0