Bakningen

Just nu är det bara en stund kvar tills degen jäst klart. Då ska jag börja göra bullar. Har haft väldigt stressigt, jag är ju varken kock eller bagare så jag vet inte vad som händer när det blir fel xD Som i början när jag smälte smöret i micron och blandade i mjölk och socker så blev det fullt med klumpar. Svor som tusan såklart sedan började jag om, och det slutade likadant. Efter det klagade jag till James som sa nåt om att värma upp allt. Såklart gjorde det susen då -.-' Och eftersom jag stressat med allt, för allt går bara fel idag så vet jag inte vad som kommer hända. Gjorde tabben nu att göra marsansås med 6dl mjölk när jag kom på att jag skulle gjort marsankräm istället (4dl mjölk) eftersom den ska vara lite tjockare. Dumma mig. Less blir jag! Undra om James vet något sätt att tjocka till den lite. Har fan varit och handlat 2 gånger idag redan, vill inte behöva gå en till gång ><



Kommentarer
Tessan

Är det mina handdukar?:D

2011-01-25 @ 16:09:10
emelie

Neje jag har väl egna :p

2011-01-25 @ 17:13:05
URL: http://lulubell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0